ورود

وارد شدن به حساب کاربری

نام کاربری*
رمز عبور *
من را بخاطر بسپار

ساختن حساب کاربری

پر کردن تمامی گزینه های دارای * اجباری می باشد
نام
نام کاربری*
رمز عبور *
تایید رمز عبور*
ایمیل*
تایید ایمیل*
کد امنیتی*
Reload Captcha

انسان شناسی و فرهنگ

انسان شناسی و فرهنگ
سعیده بوغیری شما هنوز بیوگرافی پیش فرض ندارید

در سر نوزاد چه می گذرد؟


نوزاد انسان از همان ماه های آغازین زندگی تصور می کند، پیش دستی به خرج می دهد، به دسته بندی و محاسبه می پردازد، قوانین فیزیک را می شناسد و نشانه هایی از نوعی حس اجتماعی از خود نشان می دهد. این کشف که به میزان زیادی مرهون فنون نوین بررسی های تجربی است، درک ما از شناخت بشری را دگرگون می کند: محققان تا مدتها برای درک کودکان به مشاهده کنش های آنها بسنده می کردند. ژان پیاژه (1980- 1896) نیز برای اشاره به مرحله سنی 2-0 سال از عبارت "حسی- حرکتی" استفاده می کند. بررسی مفاهیم و اصول شناختی مخصوص کودکان بزرگتر بود. با اینهمه، اگرچه عملکردهای کودکان اغلب بسیار ناشیانه اند، اما پژوهشگران امروز دریافته اند تنها با این مشاهده می توان به سنجش هوش واقعی آنها پرداخت. برای ارزیابی هوش کودکان، باید به نگاه آنها نیز توجه کرد، به بیان دیگر به واکنش های دیداریشان به...
ادامه خواندن

آفریقا


مترجم سعیده بوغیری پهنه ای که امروز با نام افریقا شناخته می شود، بنا بر نظر اکثریت پارینه انسان شناسان یکی از منشاء های اصلی انسان بوده است و هم از این رو همواره اهمیتی بسیار بالا در پژوهش های انسان شناسی و به ویژه انسان شناسی زیستی و پارینه انسان شناسی داشته است. افزون بر این تنوع قومی و زبانی آفریقا از آن میدانی بی پایان برای تحقیقات انسان شناسی فرهنگی می سازد. و بر این تنوع باید عرصه تمدنی بسیار باستانی نیل را نیز افزود که بی شک یکی از دو تمدن بزرگ قدیمی انسان به شمار می آید. انسان شناسی و فرهنگ از امروز صفحه آفریقا را می گشاید و همچون موارد پیشین مطالب قبلی سایت درباره این قاره به همین صفحه منتقل خواهند شد. مدیریت مشاور این صفحه با خانم دکتر میشل کوکه افریقا شناس برجسته فرانسوی و عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه است. به...
ادامه خواندن
برچسب ها:

نفت، سلاحی سیاسی


گفتگوی آلیزه ونسان با فیلیپ کوپنشی از نظر فیلیپ کوپنشی، سلطنت های نفتی در آینده نزدیک در معرض افول قرار نخواهند گرفت. او توضیح می دهد نفت در عرض کمتر از یک قرن به سکه رایج منطقه تبدیل شده است، جایگاه خود در حوزه تجارت جهانی و نیز، استراتژی امنیتی خود را تضمین کرده است. فیلیپ کوپنشی که دکترای روابط بین الملل و در زمینه مسائل مربوط به حوزه جهانی انرژی تخصص دارد، دانشیار علوم سیاسی سوربن و مشاور حوزه انرژی است. او در سال 2012 کتاب "نفت، منبع استراتژیک" را در انتشارات مستند فرانسه به چاپ رساند. - نخستین شکل گیری مساله نفت در خاورمیانه به سال های 1920 بازمی گردد. آیا این کشفی دیرهنگام بود؟ - از آنجایی که نفت به طور مستقیم از خاک برخی مناطق دنیا به دست می آید، از دوران باستان شناخته شده و به عنوان یک سلاح جنگی یا به منظور درزبندی کشتی...
ادامه خواندن

مهاجرت در آفریقا


مهاجرت در آفریقا یک پدیده بسیار رایج است. مهاجرت به طور سنتی عموما با جستجو برای یافتن مزرعه یا چراگاه بهتر و جدید همراه بوده است. برخی گله داران به صورت فصلی مهاجرت می کردند و دام های خود را برای یافتن منابع در دسترس آب و چراگاه حرکت می داده اند. در دوران استعمار آفریقا، مهاجرت به معادن و مزارع به امری رایج تبدیل شده بود. پس از آن شمار افرادی که نه تنها به منظور مرتفع ساختن نیازهای اولیه، بلکه برای بهبود سطح اقتصادی و اجتماعی زندگی به شهرهای آفریقا مهاجرت کردند، افزایش یافت. مهاجرت های دوره ای نیز در این قاره رواج بسیار دارد. به بیان دیگر برخی افراد در میان شهرها و نواحی زادگاه خود به طور دایم در حرکت هستند. اغلب آفریقایی ها سعی می کنند روابط خود را با زادگاه شان نگه دارند. پناهندگان دسته دیگری از مهاجران آفریقا را تشکیل می دهند. رویهمرفته،...
ادامه خواندن

زبان آموزی در کودکان و گسترش گوناگون رسانه ها


برگرفته از کتاب: یادگیری زودهنگام زبان های خارجی (مجموعه چه می دانم؟) ، لویی پورشه/دومینیک گرو، نشر دانشگاهی فرانسه.             در عصر حاضر، جابجایی ها چه از نوع حرفه ای باشند و چه تفریحی، بی تردید تغییری ریشه ای در بازنمایی زبان های خارجی برای کودکان (و بزرگسالان) ایجاد کرده اند، زبان هایی که از این پس برای ایجاد توانش های بین فرهنگی، حکم ابزارهایی گریزناپذیر را دارند. توانش های بین فرهنگی نیز در دنیای حاضر، امری الزامی تلقی می شوند. در این خصوص، ما با پدیده ای اجتماعی (و این بار جهانی) روبرو هستیم، پدیده ای مشابه آنچه که فرانسه با پیدایش راه آهن در اواسط قرن بیستم، در مورد مدارس به خود دید. در آن زمان روژه تبو نشان داد پیشرفت آموزش مدرسه ای و گسترش راه آهن درست به موازات یکدیگر صورت می گرفت [ دهکده من، پاریس، نشر بنیاد ملی علوم سیاسی، 1982] از آنجا...
ادامه خواندن

کانادا


کانادا دومین کشور جهان از نظر مساحت است که بخش شمالی قاره آمریکا را دربر می گیرد. این کشور از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از سمت شمال به اقیانوس آرکتیک (Arctique) منتهی می شود. کانادا با ایالات متحده دو مرز در جنوب و شمال غربی خود (آلاسکا) دارد. این کشور دارای مرز دریایی با فرانسه (سن پی یر امیکلون -Saint-Pierre-et-Miquelon) و دانمارک (گروئنلند) نیز هست. ژاک کارتیه (Jacques Cartier) فرانسوی نخستین اروپایی ای بود که از زمان وایکینگ ها به این قاره قدم گذاشت. در آن زمان -1534- کانادا به عنوان مستعمره فرانسه در قلمرو کبک کنونی رسمیت یافت و ساموئل دو شامپلن (Champlain Samuel de ) در سال 1608 آن را در دره سن لوران (Saint-Laurent) بنیانگذاری کرد. این ناحیه ابتدا در تصرف اقوام بومی بود که فرانسوی ها با آنان روابط دیپلماتیک برقرار کردند. مستعره سازی کانادا به دست فرانسه، تا زمان...
ادامه خواندن

شکل گیری هویت قومی در آفریقا


اگرچه قومیت به عنوان هم معنای چگونگی روندی در نظر گرفته می شود که افراد هم از سوی خود و هم از سوی دیگران با آن شناخته می شوند، اما در سرتاسر آفریقا، زبان به عنوان نشانه اصلی هویت به شمار می رود. زبان، افراد را به نوعی جایگاه خاص و اصیل پیوند می دهد که تاریخچه ای فرهنگی و مشترک در پس آن وجود دارد. برای نمونه در جنوب آفریقا، "زولو" ها و "زهوسا" ها به زبان هایی صحبت می کنند که تقریبا شبیه یکدیگرند، اما تفاوت هایی بسیار جزیی کافی است تا مردم بتوانند افراد متعلق به این دو گروه را از هم متمایز کنند. بنابراین، این امر در تعیین هویت آنان نقشی مهم ایفا می کند، زیرا این دو قوم، در قرن های متمادی پیش، مسیرهای بسیار متفاوتی را پشت سر گذارده اند. حتی برخی مردم ریشه های عمیق تری دارند. برای نمونه هویت قوم "سونگ های"...
ادامه خواندن

جامعه انسان شناسی کانادا


در ماه فوریه 1974 در دانشگاه لاوال کانادا، در میتینگی با حضور 120 انسان شناس، طرح ایجاد جامعه مردم شناسی کانادا (CESCE)(Canadian Ethnology Society) ریخته شد. مدتی بعد بینانگذاران و همکاران آنان نیاز به ایجاد فضایی برای ایجاد یک انجمن انسان شناسی جدا از انجمن جامعه شناسی و انسان شناسی را احساس کردند، سازمانی برتر و حرفه ای متشکل از بسیاری از انسان شناسان کانادا که البته جامعه شناسان در آن تفوق داشتند. به این ترتیب نهاد اولیه، هدف زیر را برای سازمان جدید تعریف کرد: مهیاسازی باشگاهی برای تبادل نظرات درمیان انسان شناسان. اهداف نهاد فوق تشویق رسمی و غیررسمی انتشار دانش از طریق یک کنفرانس سالیانه و نیز انتشارات خود، ارتقای روابط با سایر انجمن های آکادمیک و حرفه ای، گروه های بومی و دولتمردان و نیز تعمیم پژوهش و فعالیت های مردم شناختی به ایجاد درک بیشتر از عملکردهای این شاخه بود. اعضای بنیانگذار این مرکز، افرادی...
ادامه خواندن

نگاهی به جمعیت آفریقا


بر اساس آمار سال 2008 نزدیک به 13 درصد جمعیت جهان یعنی 955 میلیون نفر در آفریقا زندگی می کنند. پرجمعیت ترین کشورهای این قاره، نیجریه، مصر، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو هستند. توزیع جمعیتی این قاره به شدت ناهمگون است. برخی بخش های آفریقا به خصوص صحرای بزرگ آن، دارای ساکنین دایمی اندکی هستند. برخی دیگر از جمعیت آن نیز در پرجمعیت ترین مناطق دنیا به خصوص دره نیل در مصر؛ ساحل مجاور اقیانوس اطلس در مجاورت ساحل عاج تا کامرون؛ رواندا؛ بوروندی و ایالت کوازولوناتال در جنوب آفریقا زندگی می کنند. رویهمرفته تراکم جمعیت در آفریقا 32 نفر در کیلومتر مربع است. (آمار 2008) تا نیمه قرن بیستم، آمارگیری در آفریقا امری نادر بود. با آنکه اغلب کشورهای آفریقایی تاکنون دست کم چندین بار آمارهایی از جمعیت خود ارائه داده اند، داده های موثق مبتنی بر سرشماری های انسانی در آن محدود است. با اینهمه روشن است که...
ادامه خواندن

چشم اندازهای آموزش زبان و فرهنگ ها


دنیل ورونیک آموزش زبان ها و فرهنگ ها به مثابه رشته ای از کنش آموزشی زبانی، با عملکردهایی مرتبط است که تاریخ نگار می تواند جریان آن را از عهد باستان و حتی پیش از آن دنبال کند (بچی و ژولیا، 1998). دغدغه های تعلیم و تربیت از قدیم الایام از طریق کارکردهای اجتماعی، نهادها و قراردادهای متعدد آموزشی بیان می شود (گارن، 1998). با اینهمه، بر اساس پژوهش بِس (1998)، هنر تدریس زبان، که به "هنر دستور زبان" پیوند خورده، تنها از قرن هفدهم است که نام "علم آموزش" را به خود می گیرد. حضور آن در حوزه شناخت، که در آن دوران، پیکربندی جدیدی به خود گرفت (فوکو، 1966)، پیوند بسیار نزدیکی با حضور دستور زبان و لغت شناسی دارد. این سرگردانی تاریخی در مجموعه ای مختص تلاش های انجام گرفته به دست پژوهشگران جوان، تنها با بازپیدایی اخیر و مشاجره برانگیز عبارت "علم آموزش" در پژوهش های...
ادامه خواندن

سه رویکرد فراگیری زبان های خارجی: چالش ها و چشم اندازها (قسمت دوم)


2. سه جریان پژوهش در حوزه فراگیری زبان: بحث ها و رویارویی ها 2.1. دستور زبان زایشی و پژوهش های مربوط به فراگیری زبان: موضع گیری های واگرا نیومایر و واین برگر (1988) با استفاده از سهولت بلاغی خردگرایانۀ مشهوری، این طور مطرح می کنند که پژوهش های مربوط به فراگیری زبان تنها حدود سال های 1980 بود که شروع به گرفتن بعدی علمی به خود کرد، یعنی پس از آنکه از یک سو، کارهای آجمیان و از سوی دیگر، کارهای برت و داکی، این میدان را آماده کشت کرد و به این ترتیب، امکان ظهور نوعی پژوهش بر پایه روش های فرضیه ای- استقرایی را فراهم آورد، پژوهش هایی با هدف اثبات خصوصیات دستور زبان جهانی و وجود قیدوبندهایی که بر رشد دستور زبان در زبان دوم حاکم هستند. همین طور شروود-اسمیت (1988) تایید می کند که آغاز پژوهش های مربوط به فراگیری زبان با استفاده ای ملایم از...
ادامه خواندن

سه رویکرد فراگیری زبان های خارجی: چالش ها و چشم اندازها (قسمت اول)


مارینِت ماتئی / دانیل ورونیک پیش درآمد فرایز، لادو و واین رایش با پژوهش های خود درباره دوزبانگی و مقایسه زبان ها در سال های دهه پنجاه میلادی، راه را برای کار بر روی پژوهش های مربوط به فراگیری زبان خارجی گشودند (سلینکر، 1992). پژوهش های مربوط به فراگیری زبان های دوم/ خارجی به نحوی که از حدود چهل سال پیش تاکنون سازمان یافته است، البته در رد نظریات رفتارگرایانه مربوط به یادگیری شفاهی در حوزه روان شناسی و زبان شناسی ریشه دارد. گزارش مشهور رفتار کلامی بی. اف. اسکینر که در سال 1959 توسط چامسکی ارائه شد، در آن زمان، شاخص معناداری بر این موضوع به دست داد. نخستین سال های دهه 80- 1970 در پژوهش های مربوط به فراگیری زبان خارجی با نوعی گرایش متعادل به سمت چامسکی و وفور "الگوها" مشخص می شود (لارسن- فریمن و لانگ، 1991). مکاتب و جریان هایی که در این یادداشت به...
ادامه خواندن

سیاست های زبان شناختی اروپا و مدیریت گوناگونیِ زبانی در فرانسه (2)


  ژان- کلود بئاکو، کنزا شرکاوی مِسن ارمان کولن، "زبان فرانسه"، شماره 167، 3/2010| صص 111- 95   تاثیر سیاست های اروپایی در فرانسه بدون اینکه بخواهیم به برقراری روابط ساده علت و معلولی بسنده کنیم، می توان حدس زد سیاست های اروپایی فوق اساسا در زمینه سروسامانی دادن نسبی به زبان های محلی و تا جایی که به آموزش زبان به طور کلی مربوط می شد، در فرانسه پژواک هایی پیدا کرد. چارت اروپایی زبان های محلی یا اقلیتی در فرانسه موقعیت زبان های محلی در فرانسه به طور تاریخی نسبت به زبان فرانسه، در جایگاه ثانوی قرار داشته است. در فرایند تاریخی طولانی ایجاد ملت فرانسه، شکل گیری دولت مرکزی با اقدام به همشکل سازی (سیاسی و اداری) [1] همراه بوده که زبان فرانسه یکی از ابزارهای آن بوده است. از این دیدگاه، انقلاب فرانسه با به کارانداختن مرکزیت گرایی انقلابی، وارث رژیم سابق است از آن رو...
ادامه خواندن

سیاست های زبان شناختی اروپا (2)


مدیریت گوناگونیِ زبانی در فرانسه ژان- کلود بئاکو، کنزا شرکاوی مِسن  برگردان سعیده بوغیری  4. تاثیر سیاست های اروپایی در فرانسه بدون اینکه بخواهیم به برقراری روابط ساده علت و معلولی بسنده کنیم، می توان حدس زد سیاست های اروپایی فوق اساسا در زمینه سروسامانی دادن نسبی به زبان های محلی و تا جایی که به آموزش زبان به طور کلی مربوط می شد، در فرانسه پژواک هایی پیدا کرد. 4.1.    چارت اروپایی زبان های محلی یا اقلیتی در فرانسه موقعیت زبان های محلی در فرانسه به طور تاریخی نسبت به زبان فرانسه، در جایگاه ثانوی قرار داشته است. در فرایند تاریخی طولانی ایجاد ملت فرانسه، شکل گیری دولت مرکزی با اقدام به همشکل سازی (سیاسی و اداری)  همراه بوده که زبان فرانسه یکی از ابزارهای آن بوده است. از این دیدگاه، انقلاب فرانسه با به کارانداختن مرکزیت گرایی انقلابی، وارث رژیم سابق است از آن رو که "در پاسخ...
ادامه خواندن

سیاست های زبان شناختی اروپا (1)


سیاست های زبان شناختی اروپا و مدیریت گوناگونیِ زبانی در فرانسه ژان- کلود بئاکو، کنزا شرکاوی مِسن ارمان کولن، "زبان فرانسه"، شماره 167، 3/2010| صص 111- 95 1. پیش درآمد مدیریت روابط بین زبان های یک قلمرو، اعم از روابط بین خود این زبان ها و روابط آنها با فضاهای زبانی مجاور و نیز با زبان هایی که به صورت متاخرتر به آن وارد می شوند، در دولت- شهرهای مدرن، سرشتی اساسا سیاسی دارد: این مدیریت به نحوی گسترده از اقتدار دولت (سیاست به معنای سیاستگزاری) برمی آید، همین طور از ناحیه تمامیت های در رقابت با یکدیگر برای دسترسی به مسئولیت های جمعی (سیاست به معنای استراتژی): احزاب سیاسی، انجمن ها و گروه های شهروندی، خانوادگی (جایی که در آن، تصمیمات مربوط به انتخاب زبان های مورد استفاده در حلقه خصوصی یا زبان هایی که باید آموخته شود، گرفته می شود).... کنشگران اصلی این بحث ها هستند (اسپولسکی، 2004: 56-...
ادامه خواندن

پژوهشگر جوان، کنشگر حوزه ای در حال دگرگونی (1)


ژنویِو زارات          هنگامی که دانشجویان دکترا وارد ارتباط علمی می شوند و نخستین نتایج کارهای دوره دکترای – در جریان یا پایان یافته- خود را در برابر همتایان و سرپرستان پژوهشی دوره آموزشی خود به بوته آزمون می گذارند، این لحظه تنها تلاشی برای پژوهشگران جوان در شرایط واقعی نیست، بلکه مکانی نیز هست که در آن، شدنِ یک حوزه پژوهشی به مشاهده گذاشته می شود، حوزه ای که توسط کسانی پدید آمده که پژوهش های فردا را در دست خواهند گرفت، گواینکه این نمونۀ تعهد در ابتدای کار به این منظور ارائه نمی شود که بازنمایی مجموعه کارهای در حال انجام در سطح ملی باشد. خطرپذیری پژوهشگر جوان در این تمرین، پژوهشگران جوان با به آزمون گذاشتن موارد عدم اطمینان خود، با خطرپذیری آشنا می شوند، موارد عدم اطمینانی که مولود انتخاب هایی است که آنها هنوز به درستی نتایج آن را مورد سنجش قرار نداده...
ادامه خواندن

نکاتی چند دربارۀ مسایل مربوط به بومیان آمریکای شمالی 


  برگردان: سعیده بوغیری پیش درآمد جمعیت بومی کانادا قشری جوان و به سرعت در حال افزایش است. در روزگار ما ملل نخستین،  اینوویت¬ها  و دورگه¬ها  به دنبال بازآفرینی فرهنگی، بازسازی و تحکیم اجتماعات خود و شرکت  در شکوفایی کشور کانادا هستند. با اینهمه، گذشتۀ استعماری و سیاست¬های دولتی گذشته هنوز در اجتماعات بومی احساس می¬شود. اجتماعاتی که تلاش می¬کنند دست¬آوردهایشان در زمینۀ بهداشت و تندرستی، آموزش و امور اجتماعی-اقتصادی را، در مقایسه با کانادایی¬های غیربومی، بهبود دهند. علیرغم بهبود قابل توجه اوضاع در این زمینه برای بومیان و نیز برای کانادایی¬ها¬، بسیاری معتقدند که برای رساندن زندگی بومیان به سطحی قابل قیاس با دیگر شهروندان کانادایی کارهای زیادی باید انجام شود. چارچوب حقوقی، قضایی، قانونی و سیاسی حاکم بر روابط بین دولت و بومیان پیچیده است و در تاریخی غنی ریشه دارد. در این چارچوب مسئولان سیاست¬گزاری و اعضای قبایل بومی به دنبال اهدافی مشترک و درک دوجانبه¬اند تا...
ادامه خواندن

مسایل مربوط به تاریخ بازنمود اینوویت­ها، حکایت نخستین کاوشگران در آثار سینمایی


«در آنسوی دیگر هیچ نیست، هیچ جز بیکرانی ویران» برگردان: سعیده بوغیری   چکیده نویسنده در این مقاله به ترسیم سیر تاریخی بازنمود فرهنگ اینوویت­ها به مدد حکایت نخستین کاوشگران شمالگان (اقیانوس منجمد شمالی) در آغاز سدۀ نوزدهم تا آثار سینمایی مستند، مردم­نگاری و تخیلی می­پردازد که تبلور و دگرگونی بازنمود یادشده را در پایان سدۀ بیستم در پی دارد. نویسنده اثبات می­کند که نگرش ما به اینوویت­ها برخاسته از نگاه و عقایدی است که از سده­ها پیش دربارۀ این مردم وجود داشته و تنها بخشی از این برداشت­ها- همان بخشی که اخیراً به دنیای غرب منتقل شده- توسط خود اینوویت­ها بوجود آمده است. نخستین اندیشۀ اروپایی در مورد اینوویت­ها، بُعدی اسطوره­ای به آنان می­بخشد که ریشه­اش به ساکنان دیرین قطب شمال باز می­گردد. این نگرش ما دربارۀ اینوویت­ها که حاصل عدم شناخت کافی دربارۀ اقیانوس منجمد شمالی- تا حوالی سال 1910 هنوز کسی به قطب شمال نرسیده بود- و...
ادامه خواندن

بخش چهارم وآخر: بلژیک در قرن بیستم


 با آغاز جنگ جهانی اول و شروع جنگ آلمان و فرانسه، بلژیک می بایست ارتش فرانسه را از شمال در احاطه خود می گرفت. تجاوز به بی طرفی بلژیک، سبب ورود بریتانیا به جنگ شد و همراه فرانسه در صدد دفاع از استقلال و بی طرفی بلژیک برآمد. در نهایت، تمام بلژیک به جنگ کشیده شد. همزمان، در کنگو نیروهای مردمی و ارتش استعماری تحت فرماندهی بلژیک، با هزینه تلفات سنگین توانستند پیروزی های چشمگیری در مقابل کلونی های آلمانی در کامرون به دست بیاورند. همین طور با کمک بریتانیا و پرتغال پیروزی هایی در شرق آفریقا به خصوص تابورا به دست آمد. بین دو جنگ جهانی در کنفرانس صلح پاریس، بلژیک خواستار پرداخت خسارت های ناشی از جنگ و حذف وضعیت بی طرفی اش شد، چون در این زمان، بلندپروازی تصرف فلاندِرزلاند {ایالت دریایی جنوب غربی هلند}، لیمبورگ هلند، قلمرو بزرگ دوک لوگزامبورگ و.... را در سر داشت. به...
ادامه خواندن
برچسب ها:

بلژیک: بلژیک و استعمار کنگو (بخش سوم)


در قرن نوزدهم، بلژیک که دارنده زغال سنگ و آهن بود، به انقلاب صنعتی پیوست و حتی توانست پس از انگلستان، در مقام دوم جهانی قرار بگیرد. بیشتر نیروی صنعتی این کشور در بخش والونی {فرانسه زبان} آن بود که البته، سابقه صدساله کار بر روی آهن و استخراج زغال سنگ داشت. به این ترتیب، این ناحیه به دومین تولیدکننده جهانی فولاد و زغال سنگ تبدیل شد. پس از آن، پادشاه بلژیک، تصمیم گرفت به منظور تضمین مستعمره ای برای این کشور، به صورت خصوصی به استعمار کنگو بپردازد. بنابراین جمهوری کنونی دموکراتیک کنگو به دامنه شخصی او مبدل و او در سال 1885، به طور رسمی، به رئیس دولت مستقل کنگو تبدیل شد. یکی دیگر از اهداف او از این کار، اثبات استقلال دولت بلژیک بود، موضوعی که برخی مستشاران حقوقی خارجی، هنوز مشغول تعبیر و تفسیر آن بودند. در واقع، او با این کار، این خطر را به...
ادامه خواندن
برچسب ها: