ورود

وارد شدن به حساب کاربری

نام کاربری*
رمز عبور *
من را بخاطر بسپار

ساختن حساب کاربری

پر کردن تمامی گزینه های دارای * اجباری می باشد
نام
نام کاربری*
رمز عبور *
تایید رمز عبور*
ایمیل*
تایید ایمیل*
کد امنیتی*
Reload Captcha

انسان شناسی و فرهنگ

انسان شناسی و فرهنگ

چشم‌انداز، از نقاشی‌های هلندی تا نظریه جهانی‌شدن

 

ادامه خواندن

برده و برده داری در ایران (قسمت چهاردهم)

 

ادامه خواندن

سرمایه داری: گذشته طلایی / آینده نفرین شده

ادامه خواندن

ماکیاولی, جمهوری خواهی دو آتیشه یا سلطنت طلبی دیوانه قدرت؟


(تاملی در دوکتاب گفتارها و شهریار)

ادامه خواندن

برگزاری نشست 170: جعل عمیق در حوزه سیاسی و فروپاشی دموکراسی

برگزاری نشست 170 یکشنبه های انسان شناسی و فرهنگ: تبعات سیاسی هوش مصنوعی، اطلاع رسانی جعلی و جعل عمیق در حوزه سیاسی و فروپاشی دموکراسی

ادامه خواندن

سلبریتیزه‌شدن جامعه و فرهنگ

سلبریتیزه‌شدن جامعه و فرهنگ:
درک پویایی‌های ساختاری فرهنگ سلبریتی

ادامه خواندن

برده و برده داری در ایران (قسمت سیزدهم)

ادامه خواندن

صابر،صدای مشروطه ایرانی

ادامه خواندن

علوم اجتماعی درخدمت سرکوب قیام

ادامه خواندن

های­تک به جای فولاد؛ گردشگری به جای صنعت




ادامه خواندن

همگرایی و واگرایی در چارچوب مفهوم ملت

 

ادامه خواندن

عدالت اجتماعي، کليد تغييرات اقليمي



نويسنده:        PHILIPPE DESCAMPS
برگردان:       شهباز نخعي


دولت فرانسه با وضع ماليات هايي قدرت خريد مردم و حفظ محيط زيست را با دشواري روبرو کرد.  اما، هوشياري جمعي  جنبش «جليقه زردها» باعث شد که   در اين دام نيفتند.

ادامه خواندن

دیپلماسی فرهنگی و اقوام


 

ادامه خواندن

برده و برده داری در ایران (قسمت دوازدهم)

 

ادامه خواندن

دولت و مسووليت مدني شهروندان در شرايط بحران

ادامه خواندن

حفاظت از کلیمیان ایرانی مقیم بالکان و فرانسه ویشی

ادامه خواندن

برده و برده داری در ایران (قسمت یازدهم)


  اعراب و سلطه بر ایرانیان ایرانیان در قالب غلامان و کارگزاران دربار و دیوان سالاری خلفا بنابراین شاید بتوان گفت دلیل این امر، فقر اقتصادی و معیشتی اعراب بود. اعراب تا قبل از اسلام، به لحاظ اقتصادی، بسیار تنگدست بودند. تصور فتح سرزمینی ثروتمند و دست یابی به غنائم (و از جمله به اسارت درآوردن کسانی بسیار به عنوان برده )، برای هر یک از لشکریان می توانست انگیزه ای قوی به شمار آید؛ بنابراین از همان لحظه ای که اعراب تازه مسلمان شده در صدر اسلام، مشتاق دستیابی به غنائم بیشمار در سرزمینهای کفار (فی المثل ایران و روم ) شدند، مغلوب نفس خود در آلوده شدن به مادیّات زندگی شدند. به بیانی، بازگشت به همان خوی غارت گری دوران بدوی و چادر نشینی ...، با چیرگیِ اهداف صرفاً مادی و اقتصادی بر اهدافی الاهی و دینی ، «جنگ» با توجیحات غیر واقعی اش ، دیگر نمی‌توانست جهادی...
ادامه خواندن

برده و برده داری در ایران (قسمت دهم)

ادامه خواندن

اولویت ها ی دولت در دو سال پیش رو چه باید باشد؟

ادامه خواندن

برده و برده داری در ایران (قسمت نهم)

جایگاه برده و برده داری ، در نظام اجتماعی و اقتصادی ایران باستان (از مادها تا سرنگونی ساسانیان)

ادامه خواندن