ورود

وارد شدن به حساب کاربری

نام کاربری*
رمز عبور *
من را بخاطر بسپار

ساختن حساب کاربری

پر کردن تمامی گزینه های دارای * اجباری می باشد
نام
نام کاربری*
رمز عبور *
تایید رمز عبور*
ایمیل*
تایید ایمیل*
کد امنیتی*
Reload Captcha

انسان شناسی و فرهنگ

انسان شناسی و فرهنگ
درنا احمدی شما هنوز بیوگرافی پیش فرض ندارید

معرفی کتاب شهرها و مصرف اثر مارک جین


درنا احمدی شهرها و مصرف، نوشته مارک جین، ترجمه مرتضی قلیچ، انتشارات علمی و فرهنگی کتابنامه 316 عنوان از مقالات و کتب مورد استفاده در متن است که نشانگر منابع غنی این کتاب دارد که اکثرا نیز بصورت مقاله اند. کل کتاب368 صفحه می باشد که 14 صفحه آن به نتیجه گیری اختصاص دارد و نویسنده در اهداف آموزشی آن،نگاه مجدد به مباحث مهم و مطالعات موردی و برقراری پیوند میان فصل را از اهداف آن برشمرده است. کتاب با دارا بودن 25 تصویر-22 مورد پژوهی و9 نمودار و جدول،از حالت روزنامه وار صرف خارج شده است. این کتاب در7فصل تنظیم شده است. در هر فصل نتایج آموزشی( خلاصه مهم فصل) و اهداف آموزشی آورده شده است و منابعی برای مطالعه بیشتر داردکه معمولا5-4 مقاله یا کتاب است. فصل اول: تعریف شهرها ومصرف فصل دوم:مصرف و شهر مدرن فصل سوم:مصرف و شهر پست مدرن فصل چهارم: مصرف و زندگی روزمره...
ادامه خواندن

معرفی کتاب « شهرها و مصرف»

درنا احمدی

ادامه خواندن

گزارش تصویری از بازار پارچه احسانی( عبدل آباد)


درنا احمدی بل و ولنتاین(۱۹۹۷) معتقدند بازارها همچنان نقش محوری و مهمی در فرهنگ  مصرفی شهرها دارند.بازارها مراکز تجمعی هستند که در آنها همه ی سویه های زندگی،حیات اجتماعی و ارتباطات به اشتراک گذاشته می شوند.خصلت ویژه بازار سنتی که ترکیبی از قیمت های پایین- غرفه های تخصصی و لفاظی های فروشندگان است،موجب جذابیت همیشگی و محبوبیت این نوع از بازار می گردد. بازار عبدل آباد یکی از بازارهای جنوب شهر تهران است که در منطقه ۱۹ واقع شده است. یکی از جاذبه های این بازار،قیمت مناسب و تنوع اجناس می باشد.  بازار به معنای سنتی و شرقی آن در عبدل آباد زنده است.دستفروشان ثابت و سیار جلوه ای خاص به آن داده اند، از زمان ورود به بازار صدای تبلیغات و چانه زنی و همهمه به تو اجازه نمی دهد تا گذر زمان را احساس کنی. درفصل تابستان و بهار، اوج شلوغی بازار از ساعت 5عصرالی۸ ونیم شب است...
ادامه خواندن

مارکس، مارکسیست‌ها، و انسان‌شناسی اقتصادی

برگردان درنا احمدی

چکیده:

ادامه خواندن

"بررسی سبک زندگی و نحوه گذران اوقات فراغت چند فروشنده خیابانی و دستفروش مترو"


  _ فراغت آینه ای از فرهنگ جامعه، امکانی برای ردیابی تغییرات و تحولات تاریخی و شاخصی برای فهم تغییرات کلان در ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه است_" برگرفته از کتاب فراغت، مصرف و جامعه" مقدمه سبک زندگی، روش های متفاوت زندگی را نشان می دهد. این اصطلاح به نوعی مقایسه شیوه های زندگی کشف شده در میان گروه های متفاوت در جامعه را نشان می دهد.سبک زندگی از طریق ارزش ها و روش های مصرف که ناشی از تمایز فزاینده جوامع سرمایه داری پیشرفته است، شناخته می شود. مفهوم سبک زندگی نخستین بار درسال1929 توسط " آدلفردآدلر"روان شناس اجتماعی مطرح شد و پس از یک دوره افول،مجددا از سال 1961 با اقبال اندیشمندان به خصوص جامعه شناسان مواجه شد. فرهنگ علوم اجتماعی سبک زندگی را به نوع زندگی یا نوع معیشت ترجمه کرده است و آن مربوط به چگونگی استفاده از درآمد،طول زمان کار،شیوه لباس پوشیدن،تغذیه،نحوه آرایش،محل سکونت،رفتارهای دینی...
ادامه خواندن

معرفی کتاب «انسان شناسی اقتصادی»


"Anthropologyie economique" به نویسندگی فرانسیس دوپویی (1954) برای اولین بار در مهر سال 1385 توسط نشر علم و با مترجمی محدثه محب حسینی؛ در قطع رقعی به چاپ رسید. در سال نشر کتاب،خانم محب حسینی،استادیار گروه انسان شناسی دانشگاه تهران بوده اند. کتاب در 5 بخش و 11 فصل تدوین گشته است. در پایان هر فصل نتیجه گیری کوتاه و تیترواری نیز بیان شده است. علاوه بر این در پایان کتاب نیز خلاصه مختصری آمده است. فهرست منابع نیز به ازای هر فصل جداگانه در پایان کتاب آورده شده است. در قسمت مفاهیم اساسی نیز به تعریف واژگانی چون جهیزیه،آرمان وار، ارزش اضافه و17 واژه تخصصی دیگر پرداخته شده است. و در نهایت کتاب با واژه نامه های فارسی به انگلیسی و بالعکس با 416 لغت پایان می پذیرد. ◊ درباره نویسنده فرانسیس دوپویی استادیار رشته انسان شناسی دانشگاه پوآتیه فرانسه،عضو آزمایشگاه تحقیقات اجتماعی انسان شناختی شناخت- هویت و شناخت...
ادامه خواندن